Home       Wie zijn wij       Wat doen wij       Services       Schedules       Contact       Nieuws       Jobs   
 
   
       

   GALLERY
image/gif


Toeslagen


 

  • cargadoors tarieven:

 

      Via deze link kunt u de cargadoorstarieven vinden van Seatrade Rotterdam B.V..

 

 

________________________________________________________________________

 

 

 

De tariefsopbouw bestaat uit de volgende elementen:

 

 ♦ Zeevracht: De zeevracht is de prijs die de verscheper van goederen betaalt

   aan de rederij voor het vervoer over zee.

 

 ♦ BAF: Omdat de brandstofprijzen onderhevig zijn aan grote prijsschommelingen,

   wordt door de rederij een bunkertoeslag (Bunker Adjustment Factor)

   aangerekend om de risico’s van prijsschommelingen te compenseren. De hoogte van

   deze toeslag  is geldig vanaf een verschepingsdatum welke via een schrijven/e-mail

   aan de klanten kenbaar wordt gemaakt.

 

 ♦ CAF: Indien de vracht betaalbaar is in een vreemde valuta en wanneer die valuta

    onderhevig is aan grote koersschommelingen, wordt door de rederij een valutatoeslag

    (Currency Adjustment Factor) berekend om die wisselkoersrisico’s te compenseren.

    De hoogte van deze toeslag is geldig vanaf een verschepingsdatum welke via een

    schrijven/e-mail aan de klanten kenbaar wordt gemaakt.

 

 ♦ Top Wharfage: Dit zijn kosten die door het Havenbeheer in Suriname worden

    vastgesteld per goederensoort en gelden voor zowel import als export lading

    die wordt overgeslagen in de haven.

 

 ♦ THC kosten: Terminal Handling Charges;  zijn extra kosten, boven op de

    zeevracht, die de rederij aanrekent voor het behandelen van lading op de      

    terminal alvorens het aan boord van het schip wordt geladen. 


 

 ♦ ISPS: International Ship & Portfacility Security: Na 11 September (2001) is er

    op initiatief van de Verenigde Staten een wereldwijd veiligheidsprogramma opgezet

    om terroristische activiteiten binnen/via de havens tegen te gaan. Hiervoor hebben de

    verschillende havenautoriteiten extra investeringen gepleegd ter verhoging van

    allerlei veiligheidsmaatregelen. Om deze investeringen terug te verdienen, is een

    ISPS toeslag per container/zending ingesteld.

 

 ♦ IMO toeslag: Bij het vervoer over zee van UN geclassificeerde gevaarlijke stoffen

    (conform IMDG code) wordt er door de rederij een toeslag berekend over de zeevracht.

    Dit heeft o.a. te maken met de extra handelingen die nodig zijn voor het inplannen

    van de goederen op de terminal en aan boord van het schip en voor het melden van de

    gevaarlijke goederen aan de havenautoriteiten .

 

 ♦ Special equipment toeslag: Is een toeslag voor het beschikbaar stellen van opentop 

   containers,  flatrack containers en/of high cube containers. 

 

 ♦ Out of Gauge toeslag: Men spreekt van buitenprofiel of Out of Gauge (OOG)

    ladingen als de afmetingen van de te verschepen goederen buiten de maten van

    de container vallen.Er wordt een OOG-toeslag berekend i.v.m. de lost slots.

    Waar de goederen oversteken kunnen immers geen containers meer geladen worden.

 

 ♦ Shippers owned korting: Korting die gegeven wordt indien de verscheper gebruik

    maakt van een eigen container 

 

 ♦ B/L Fee: Kosten voor het opmaken van de verschepingspapieren

 

 ♦ Bill of Lading Import Charge: Kosten voor het administratief afhandelen van

    inkomende lading en voor het melden van B/L gegevens aan de havenautoriteiten.

 


 

Verzekeringen: 
De kosten voor het afsluiten van een verzekering bedragen 1.5% van de waarde van de goederen. Het minimale tarief dat wordt gehanteerd voor het afsluiten van een verzekering is Euro 75.00. Deze kosten zijn exclusief de poliskosten van Euro 25.00. 

 

 

Detentie / Demurrage
De vergoeding die wordt berekend door de rederij voor het gebruik van hun containers buiten de vrije periode nadat deze de terminal hebben verlaten. Zolang de container zich buiten deze vrije periode nog op de terminal bevindt, wordt deze vergoeding "demurrage" genoemd. 

Via de volgende links kunt u de free time met demurrage & detention kosten terugvinden.

Free time table and Demurrage/detention charges at Vlissingen.

Voor Suriname/RAYO service geldt het volgende te Paramaribo:

Storage: 0 dagen vrij, daarna USD 8,50 per TEU per dag. RoRo items on request.

Dry containers: 7 dagen vrij van demurrage/detention combined, daarna:
20ft unit USD 15,- per container per dag
40ft unit USD 30,- per container per dag

Reefer containers: 2 dagen vrij van demurrage/detention combined voor operating Reefer,
                                    4 dagen vrij voor non operating Reefer (NOR), daarna:
40ft reefer/NOR unit USD 60,- per container per dag
Plug in, vanaf dag 1 tegen USD 72,- per reefer per dag (dag van lossen schip excluded).

RoRo: geen free time
 

 

 

 


 
   QUICK LINKS 
image/gif  Transportvoorwaarden
image/gif  Afvaartschema’s
image/gif  Contactlijst
image/gif  Technische informatie
image/gif  RoRo transporten
image/gif  Toeslagen
image/gif

   OUR ADDRESS
Seatrade Rotterdam B.V.
P.O. Box 1015
3160 AE Rhoon
The Netherlands

phone   image/gif
fax image/gif

image/gif

   CONTACT 
image/gif  Contactformulier
image/gif  Offerte aanvraag
image/gif

 

| Disclaimer | Privacy Statement